27 maaaaars!

Nej, vi är inte tidsmässigt efterblivna i Oslo. Det är bara jag som är efterbliven blandat med att jag har så lite tid till att sitta vid datorn. Till exempel så spenderar jag min lediga tid med mina roomies, med att tvätta för hand när tvättmaskinen går sönder eller med att gå på dejt med söta norrmän! ;)

Livet rullar på som vanligt här borta, jobb, äta och sova. Vi har verkligen kommit in i en vardag. Jag trivs fortfarande på jobbet och jag tycker om Oslo, men min hemlängtan har tagits till en annan nivå de senaste dagarna. Jag vet inte om det är "jag ska snart hem hemlängtan" eller "jag vill flytta hem hemlängtan"? Men jag saknar mamma, pappa, Mia, god mat, ett rent hem och allt som hör till ett normalt liv och inte ett jävla kollektivliv i Oslo. Igår fick jag i alla fall klartecken från jobbet att jag är fri i påsk, så nästa onsdag sätter jag mig på tåget hem till älskade lilla Vimmerby för att spendera påsken med min familj och mina vänner. Can't wait!

Men nu ska jag inte babbla mer om min hemlängtan.. Ingen är väl intresserad av det för jag har ju varit på dejt!!?? Jag tänker nog vara ganska hemlig, det känns bäst av någon anledning. Men han är söt och vi har mycket gemensamt. Vi har ätit glass, vi har promenerat i Oslo, vi har druckit alkohol och så! Haha!

Dags för frukost! Idag är det den 27 mars, vart tar tiden vägen liksom?

Kommentarer
Postat av: malin

Hej!:) vilken underbar blogg! va kul att du jobbar i olso, går sista terminen på gymnasiet och har själv planer på att dra till oslo o jobba som servitis kanske:) får man vara så fräck och fråga vad du tjänar i timmen?:)

2012-04-06 @ 14:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0